Dag 9. Skaidi naar Birtavarre, 350 km

9 juni 2016 - Birtavarre, Noorwegen

Vanuit Skaidi rond een uur of 10 vertrokken, met als doel Tromsø, de noordelijkste universiteitsstad van Europa. Echte zover is het niet gekomen, het zou te laat geworden zijn. De afstand was toch te optimistisch ingeschat. Ik besloot vanaf 15.00 uur een plekje voor de nacht te zoeken, ik was toen ter hoogte van Storslett, toen nog ruim 100 km naar Tromsø. Om kwart vóór drie zag ik nog een camping aangegeven, ben doorgereden, immers nog geen 3 uur ........ Ongetwijfeld zullen er op de route nog wel meer campings zijn, maar alles behalve dat. Dat doorrijden was achteraf dus niet zo slim. Uiteindelijk kwam ik in Olderdalen, de plaats waar de ferry vertrekt richting Tromsø waar ik toch naar toe wilde gaan, echter was het op de kade akelig stil en de kiosk waar je wat kunt drinken was gesloten. Niemand te vinden die me hier iets over kon vertellen. Dus toch maar weer doorgereden (aanvankelijk zelfs het plan terug te rijden naar de laatst geziene camping - zo'n 50 km, maar natuurlijk zonde van de inmiddels afgelegde afstand) en na 20 km aangekomen in Birtevarre. De camping was uitgerekend deze dag pas open! Verzin je toch niet. Buiten stond ook een motorfiets met Duits kenteken, en was die knaap ook net aangekomen en stond in de receptie. Tot ie hoorde dag ik uit NL kom, zei hij ook Nederlander te zijn, echter al 7 jaar met Duitse vriedin in Duitsland woont. We zaten in een hut naast elkaar, maar door vermoeidheid zijn we ons eigen hutje in gedoken. Zelf heb ik mijn weblog bijgewerkt.

Vanmorgen bij vertrek vanuit Skaidi was het wederom miezerig weer, vannacht heeft het ook nog geregend. Helaas heeft het mijn motor niet schoon kunnen spoelen; deze ziet er uit !!!. De route gaat weer zuidwaarts richting Alta. Nou ik heb het geweten; groot stuk over een hoogvlakte, behoorlijk boven de boomgrens, dus nauwelijks begroeiing. Het is hier kaal, grauw, guur en vooral desolaat. Erg koud en tot overmaat  van ramp (N.B. het is 9 juni!!) SNEEUWBUIEN over me heen gehad. Niet leuk, wel apart. Wil je toch niet missen, zoiets. Verder alles voorspoedig verlopen, behalve dan het niet halen van Tromsø wat het doel voor vandaag was.