Dag 16. Fargenes naar Stathelle, 386 km

16 juni 2016 - Stathelle, Noorwegen

Goed geslapen, het blijft hier 's nachts niet meer zo heel licht, maar wat een pokkeweer nog steeds buiten, het blijft maar regenen. Voor mij aanleiding om voor vanavond een hotelletje te boeken omdat ik het plan heb de dag daarop, dus op vrijdag, de veerboot te nemen vanaf Langesund naar Hirthals, Denemarken. Nu als eerste de boot geboekt via internet (wat gaat dat toch makkelijk!) en daarna met Booking.com (ook heel makkelijk) een hotelletje in Skien, zo'n 20 km van Langesund, en meteen ook slaapplaats in Denemarken. Boot komt daar 's avonds om 19.00 uur aan en onduidelijk is nog wat het weer daar dan doet.

Vanmorgen, met regenkleding aan, om 11.00 uur vertrokken toen het even droog was. Niet veel later kwam alle zege weer van boven. De snelste route die de TomTom aangaf naar Skien heb ik niet gevolgd. Ik wilde verder over de wegen #15, #51 en #7 volgens zeggen mooie toeristische routes. In het begin twijfelde ik even of ik er wel goed aan zou doen vanwege de nattigheid in de vele (wel heel mooie) bochten. Na ongeveer een uur klaarde het helemaal op, werd het zelfs warm en waren de wegen hier droog. Yes, dus heerlijk kunnen rijden. Bij een tankstop regenkleding uit en het nog mooiere weer tegemoet. Toen bedacht ik dat ik omwille van de regen een hotel heb geboekt en dit op deze korte termijn niet meer kostenloos kan annuleren. Liever zet ik met zulk mooi weer mijn tentje op wat leuker is en goedkoper. Bij het hotel in Skien de situatie uitgelegd en hadden zie hiervoor begrip, zodat ik toch kon annuleren en zij het met booking.com gingen regelen. Verder hebben ze me ook nog een mooie camping in Statthelle geadviseerd in de buurt van Langesund waar vandaan de veerboot vertrekt. Grote rustige camping met fantastische voorzieningen, w.o. heel luxe sanitair. Alleen geen openbare ruimte met bijv. TV voor de voetbal. Jammer hoor.

De nachten hier in het zuiden zijn schemerig donker en is goed bij te slapen. 's Avonds nog mijn maaltje gemaakt bij de tent met mijn eigen brandertje: gebakken eieren met spek en komkommer. Hoe eenvoudig, mogelijk eentonig,  maar wel lekker. Welterusten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemarie Wouters:
    19 juni 2016
    Hey die Theo!! Wat een geweldig dappere onderneming.......mooi, avontuurlijk, spannend, maar vooral 'te gek' om mee te maken lijkt me!!??
    Wat heerlijk om je blogs te lezen, je schrijft ze zo ......zoals het daar is, en zoals jij bent,ik kijk er steeds weer naar uit
    Wens je nog een mooie reis, geniet en 'ben voorzichtig'!!
    Dikke kus Annemarie