Dag 18. Sindal (DK) naar Delmenhorst (Bremen), 658 km en Dag 19. naar Prinsenbeek 397 km

19 juni 2016 - Prinsenbeek, Nederland

Dag 18.

Bijtijds opgestaan en wat ontbeten. Het wordt een lange rit vandaag, in ieder geval heel Denemarken van noord naar zuid door. Aanvankelijk over de snelweg gereden, alleen werd dit zo eentonig en slaapverwekkend dat ik er na zo'n 80 km vanaf gegaan ben en de binnenweg genomen heb via Viborg naar Vejle, oké, je kunt er minder snel doorrijden en is het een ietsiepietsie om (max. 30 km), maar minder eentonig en je ziet nog eens wat van het land zelf. Het rijden ging zeer vlot, ondanks de rotondes en dorpen die je tegen- resp. doorkwam. Voor mezelf een goeie keus geweest. Daarna noodzakelijk een stuk snelweg, echtef bij Kolding er weer af en binnendoor richting Aabenraa en vandaar uit nog 20 km tot Flensburg en ben je in Duitsland. Van daar af wel de Autobahn gevolgd. Langs Hamburg en Bremen, en toen plotseling gitzwarte wolken. Dat voorspelt weinig goeds en ben ik direct naar overnachtingsplaats (camping) gaan zoeken, maar voordat ik die gevonden had kwam het al met bakken uit de hemel, dus gestopt met zoeken. Geschuild op een Rastplatz en gebeld met Marja om situatie uit te leggen en gevraagd of zij op booking.com kan kijken (zelf op dat moment geen wifi) of in de buurt een hotelletje te vinden is. Na 5 minuten sms van haar met gegevens van hotelletje dat slechts 8,5 km verder was, in Delmenhorst, voorbij Bremen,, daarheen gereden, het was imiddels wat minder hard aan het regenen, en heb ik daar een kamer kunnen boeken. Prima hotel met restaurant erbij en Penne Carbonara met een pot bier besteld. Goeie maagvulling hoor. In de lounge achterstallig weblog bijgewerkt, daarna nog een stukje voetbal gekeken en gaan slapen.

Dag 19.

De volgende ochtend lekker uitgeslapen, uitgebreid ontbijt en na de koffie me op mijn gemak klaar gemaakt voor de laatste etappe, nog geen 400 km. Vertrek om kwart voor elf en toch maar weer regenpak aan; door de zondag was het 'rustig' op de weg wat betreft vrachtverkeer. Niet veel gebeurd onderweg behalve dan de 2 tankstops met koffie en een broodje. Om 16.00 uur reed ik ons dorp in en hing thuis de vlag voor mijn thuiskomst uit, hartsikke leuk toch? Even later kwamen ook de kinderen, die me 's morgens al ge-appt hadden vanwege vaderdag, nog langs en heeft Marja voor een heerlijke Nasi Goreng gezorgd, super hoor. Hulde ook voor zo'n vrouw die mij deze gelegenheid geboden heeft.

Blij weer thuis te zijn, veel te vertellen natuurlijk en uiteindelijk moe, maar voldaan gaan slapen.

De reis van mijn droom is volbracht,  een heerlijke gedachte en een heel goed gevoel (ik zou het zo weer over doen........., maar nu nog even niet !).

In totaal 7.337 km gereden in 19 dagen,  2 dagen eerder thuis dan aanvankelijk gepland, heeft voornamelijk met weer van de laatste paar dagen te maken gehad. Achteraf is vaderdag natuurlijk ook een mooie dag om thuis te komen.

In totaal 7 x in de tent op een camping geslapen (Wendy bedankt voor het lenen van het tentje, Henk bedankt voor het lenen van het prima slaapmatje en de slaapzak, Kristel bedankt voor het pannetje; alles heeft zeer goed dienst gedaan en ben ik er heel blij mee geweest), verder 4 x in een hut, 4 x in een hotelletje,  2 x in een appartement en 1 x op de Ferryboot geslapen.

Ik hoop dat mijn verslagen, met hier en daar wat foto's, op dit weblog een beetje een beeld heeft kunnen geven van hetgeen ik heb meegemaakt. En als het soms wat veel van hetzelfde was of eentonig dan sorry daarvoor. Maar leuk dat jullie me hebt willen volgen en bedankt voor de reacties.

IK VOND HET FANTASTISCH EN BEN TROTS OP MEZELF HET GEDAAN TE HEBBEN.

1. Jan Nelemans:

CHAPEAU,CHAPEAU,CHAPEAU.
  2. Carla:
    20 juni 2016
    Hoi Theo, fijn dat je weer veilig thuis bent. Wat een prachtige reis heb je gemaakt en ik heb met veel plezier de reisverslagen gelezen. Je mag zeker trots zijn. Het lijkt me erg leuk die reis ook te maken maar niet op de motor. Nu maar lekker uitrusten na al die kilometers. Groetjes Carla
  3. Marielle:
    Fantastisch Theo!
    Fijn om je dromen te volgen, een voorbeeld.
    Dankjewel voor je beeldende verslagen.
    Rust goed uit en koester je herinneringen.

Groetjes Mariëlle
  4. Betty:
    20 juni 2016
    Vanuit Frankrijk heb ik je kunnen volgen. Geweldig reisverslag heb je er van gemaakt. Ik ben trots op je. Je hoort verder nog van ons, zodra we weer thuis zijn, dat zal ongeveer 9 juli zijn. Groetjes Betty (en Henk)
  5. Rob Verweij:
    Ha Theo,
    Carla had mij stiekem jouw reisverslagen toegestuurd. Mooie reis heb je gemaakt op de motor. Beetje jaloers dat wel. Ik heb mijn motor 4 jaar geleden verkocht en eigelijk alleen een paar rondjes rond de kerk gedaan in die 11 jaar dat ik hem heb gehad. Jammer van het weer, maar die regen hebben we helaas allemaal gehad de afgelopen weken. Wij zitten al 8 dagen in de Dordogne spelletjes te doen binnen
  6. Lies:
    Hoi Theo,
    Wat een geweldige reis heb jij gemaakt. Het was leuk om je reisverslagen te lezen.
    Fijn dat het ook zonder noemenswaardige problemen (behalve dan de regen) is verlopen en je weer veilig thuis bent.
  7. Annemarie Wouters:
    21 juni 2016
    Hoi Theo, dapper van je hoor......trots op jou!!! Geniet nog na en rust lekker uit, tot gauw!
    Groetekus Annemarie
  8. Sylvia Goosen:
    27 juni 2016
    Hoi Theo,

Welkom terug in ons land, Kees en ik zijn inmiddels ook weer terug van onze vakantie in Portugal.
    Leuk om je Harley-vakantiereis zo te kunnen volgen, wat heb je veel gereden, ervaren en wat een kou en regen...
    Geniet je herinneringen en de luxe van thuis weer!
    Tot gauw weerziens, Sylvia ( en Kees)