Dag 17. Stathelle via Langesund met ferry naar Hirthals door naar Sindal (DK), 62 km

17 juni 2016 - Sindal, Denemarken

Bij het wakker worden hoorde ik toch wat gedruppel op de tent, het zal toch niet waar zijn, hier waar men zegt dat het zo weinig regent aan de kust....! Maar uiteindelijk was dat het wel. Nou hoefde ik gelukkig niet zo vroeg weg, inchecktijd boot om 13.30 uur, vertrektijd 14.30 uur, aanrijtijd met de motor een half uurtje, dus 'tijd zat'.

Om half 10 begon het echt serieus te regenen, alles kleddernat en allerlei doemscenario's kwamen bij me op........, maar na een half uur klaarde het op, kwam de zon door, waaide het wat en was de temperatuur goed, al met al was de tent snel weer droog. Dus gewoon een lekker verfrissend buitje geweest. Afgebroken, ingepakt en opgetuigd (met de inmiddels opgedane ervaring is dat binnen een half uurtje gepiept) en om half 12 vertrokken. Nog even langs een tankstation voor een kopje koffie, wat broodjes en cola voor onderweg op de boot en was ik om kwart voor 1, ruimschoots op tijd dus, bij de boot. Deze kwam net aangevaren, wat een gigantisch groot schip! Maar als je ziet wat er ook allemaal, m.n. vrachtvervoer ingaat, kan het ook niet anders. Samen met 4 andere motoren, allemaal BMW's (...), 3 Duitsers en 1 Engels echtpaar. Maar allemaal wel verlekkerd kijken naar die mooie Harley, hi, hi. Motoren vastgesjord en plaatsje in de lounge gezocht op de 7e verdieping, totaal heeft het schip 10 verdiepingen, met daar bovenop nog eens de stuurhut.

Helaas geen free Wi-Fi aan boord, dus verslag alleen op papier gezet om later in weblog op te nemen. Schitterende bootreis (een cruisevakantie lijkt me ook wel wat), de 4,5 uur waren zo voorbij. Heerlijk relaxed, na het geschrijf wat rondgelopen, naar het sundeck op 10e etage geweest, erg winderig, verder diverse lounges, een sportcafé met natuurlijk voetbal op TV, achter op het schip een luxe restaurant, voorin restauratie waar je mee kon spelen met de bingo, taxfree shop, etc., etc. Allemaal voor herhaling vatbaar! Aankomst om 19.00 uur, een half uur eerder is het autodeck reeds toegankelijk en daar ga ik nu maar heen.

Mooi weer hier aan de Deense  kant. Op naar Sindal, zo'n 35 km rijden (dus maar heel weinig gereden deze dag, haal ik morgen wel weer in), daar een appartementje gehuurd. Daar moet je je niet al te veel van voorstellen. Het is bij een ouder echtpaar die de verdieping van hun huis op deze manier aanbieden en als zodanig ingericht hebben. Gezegd moet worden dat het er prima en schoon uitzag en voorzien van alle gemakken. Alleen jammer dat de houten vloer zo kraakte, als je er dan over loopt, voorral 's nachts voel je soms bijna bezwaard, maar ze zullen het wel gewend zijn.

Voor morgen het plan heel Denemarken door te rijden en in Duitsland overnachting te zoeken. Daarna de laatste etappe naar huis.

1. Jan Nelemans:
    20 juni 2016
    Hoi Theo,
    Komt goed uit dat je bijna thuis bent ,zoeken nog surveillanten.

Grt Jan.
  2. Jan Nelemans:
    20 juni 2016
    Hoi Theo

Kan het je ook aanraden een cuisevakantie
    eht een verwenweek

gat MYRIAM