Dag 14. Terak naar Malvik, 285 km

14 juni 2016 - Malvik, Noorwegen

Weer lekker heerlijke koude nacht gehad, het gaat wel wennen. Ik heb echter deze keer 2  lege colaflesjes gevuld met heet water en had daarmee 2 lekkere kruikjes !! Vannacht  was ook de eerste keer dat het heeft geregend terwijl ik in de tent lag; best wel een gezellig geluid als het 's morgens maar weer droog is. Nou dat was het, sterker nog; strak blauwe lucht en volop zon. Het maakte me vanwege de temperatuur in de tent wakker. Ook mijn buurman, van het tentje verderop, heeft daar kennelijk last van gehad. Hij is een Noor uit Bergen en fietst naar het noorden. Of hij de Noordkaap haalt, weet ie nog niet, over 3 weken moet ie weer thuis zijn.

Mijn boeltje na uitgebreid ontbijt (gisterenavond niet veel gegeten door late aankomsttijd) opgepakt en om 10.00 uur weer op weg. Toch wel weer wat donkere wolken aan de hemel, maar is het bij enkele druppels gebleven. Richting Trondheim, één van de grotere steden in Noorwegen, nou dat is ook wel weer te merken op de weg. Was het de laatste dagen heerlijk rustig, kwam ik nu in steeds drukker wordend verkeer. Wel weer even wennen.

Vandaag het bewust niet te laat gemaakt ter compensatie van gisteren, en om 15.00 uur een camping opgereden. Hier, in Malvik, vlak voor Trondheim, schitterend weer, strak blauwe lucht, maar wel frisse Trondheimsfjord-wind. Samen met andere motorrijder (uit CH) tentje op gezet en daarna weer verslag maken. Bij de camping snackbar nog even een pizzaatje besteld voor de broodnodige voeding. Pizza heeft gesmaakt en kwamen 2 Nederlanders gezellig bij mij aan tafel zitten. Vader en dochter, met de camper door Noorwegen. Dochter volgende week met vliegtuig terug, moet weer werken, vader alleen verder met tekkeltje. Was zo wel gezellig, alleen is er niets meer van het verslag gekomen.

Toch maar weer bijtijds naar bed gegaan. Temperatuur ligt hier beduidend hoger dan noordelijker in Noorwegen. Vannacht ook niet extreem koud geweest. Wel begon het om 2.00 uur een beetje te regenen, even buiten wezen kijken en sfeervolle nachtfoto gemaakt.

Morgen gaat het richting Langesund,  helemaal in zuid Noorwegen,  waar vandaan de ferryboot naar Denemarken vertrekt. Ja, ja, het is tijd om aan de terugreis te gaan denken. In 1 dag hoeft het nog niet zo ver, ik zie wel waar ik uitkom. In ieder geval nog wel een paar mooie routes voor de boeg.