Dag 1 Prinsenbeek - Rostock, 723 km.

1 juni 2016 - Rostock, Duitsland

Wow, wat een ervaring deze 1e dag al. Ik begin bij het begin en dat was natuurlijk vanmorgen bij het opstaan. Planning was om om 8.00 uur te vertrekken en werd dat uiteindelijk om kwart over 8. Mooi op tijd dus. Het was vanmorgen wat mistig, maar de vooruitzichten waren redelijk goed. Totdat ik echter bij Raamsdonksveer kwam, toen hadden de weergoden iets anders in gedachten : het kwam er opeens met bakken uit. Dus toch even gestopt om mijn regenpak aan te trekken. Enfin, al dit water beschouw ik maar als een "doop" voor de goede afloop van dit avontuur. Niet veel later was het alweer opgehouden met regenen. Nog enkele buitjes onderweg gehad, maar dat mag de pret niet drukken. Halverwege de rit het regenpak uit kunnen doen, want was het inmiddels prachtig weer geworden met een strak blauwe lucht en is dat zo ook gebleven. De lunch heb ik vanmiddag op z'n Duits gedaan en smaakte lekker. Verder geen bijzonderheden te melden behalve dat motorrijden zo leuk is dat ik me op de komende weken echt verheug. Vanmiddag hier rond kwart over 5 aangekomen, dus incl. pauzes er zo'n 9 uur over gedaan. Morgen gaat de boot (van hieruit naar de haven een kwartiertje rijden) om 9.45 uur naar Trelleborg in Zweden. Vaartijd ca. 6 uur, ofwel aankomst rond kwart voor 4, dus nog voldoende tijd om daarna nog een lekker stuk te rijden. Kijken of ik daar een leuke camping kan vinden om de tent op te zetten. Weersverwachting is goed, dus dat mag geen beletsel zijn.

Natuurlijk heb ik nog veel meer indrukken opgedaan, maar komen die nu even niet naar boven, als ze alsnog vermeldenswaard zijn, lezen jullie op een volgend blog (tenminste als ik WIFI heb), zo ik ga nu eerst even lekker douchen.

1. Marja:
    1 juni 2016
    Zo hadden ze daar ook HEMA ;).
  2. Marja:
    1 juni 2016
    Zo hadden ze daar ook HEMA worsten ;)
  3. Jan Nelemans:
    4 juni 2016
    Hoi Theo , blijf vooral jezelf er zijn anderen genoeg.Thuis is waar WIFI automatisch verbinding maakt.
  4. Marie-louise de rooij:
    6 juni 2016
    hoi Theo, Hoe gaat het? begreep dat je al een geweldig wegrestaurant hebt ontdekt.
  5. Jan Nelemans:
    7 juni 2016
    Noorwegen.
    Sunlight falls,my wings open wide there`s beauty here cannot deny.
    Grt Theo.